De beste AI marketingboeken van 2025

Inspirerende en praktische boeken over AI en marketing, om je marketingkennis bij te spijkeren.

Hero background image

Waarom boeken in plaats van podcast of video?

Natuurlijk, video's en podcasts zijn handig, maar als je echt iets wilt onthouden, werkt een goed boek nog altijd het best. Even weg van je scherm, geen afleiding – gewoon lekker ontspannen met een inspirerend verhaal of slimme strategieën die je direct kunt toepassen. In deze lijst vind je de beste boeken over AI en het toepassen van AI in marketing.

Dit is AI marketing

Dennis Lippens
42,00

In dit boek ontdek je wat artificiële intelligentie precies is en hoe die kunt inzetten om marketingstrategieën te optimaliseren. Hoe genereer je afbeeldingen die consistent zijn met je branding? Hoe laat je ChatGPT een pakkende tweet of blogpost schrijven? Op welke manier gebruiken merken nu al AI in hun marketinginspanningen? En hoe staat Google tegenover AI-gegenereerde content? Een onmisbare gids voor professionals op zoek naar een efficiënte en innovatieve marketingaanpak, met concrete voorbeelden en een toekomstgerichte aanpak.

Koop dit boek

Handboek AI voor marketing en groei

Marketing in een tijdperk van kunstmatige intelligentie

Patrick Petersen
39,99

Het 'Handboek AI voor marketing en groei' draait om de kansen van AI op het gebied van redeneren, dataverwerking, analyseren, educatie en creatie. Dit praktische boek focust op het "wat" en "hoe": hoe laten we AI de complexe alledaagse taken uitvoeren om werk te vergemakkelijken? Het hybride boek behandelt de inzet van AI bij de creatie en bewerking van content, het opzetten van een digitalemarketingmix, het gebruik van AI om de klantbeleving te verbeteren en data-analyse om efficiënter te groeien.

Koop dit boek

AI in marketing

Gids voor de marketingprofessional van de toekomst

Charida Dorder
32,99

AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft marketingprofessionals concrete toepassingen van AI binnen hun vakgebied. Door middel van real life cases, heldere stappenplannen en methodes leert Charida Dorder je anders kijken naar marketing. Je krijgt concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast besteedt het boek aandacht aan valkuilen en ethische AI-vraagstukken. Een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine.

Koop dit boek

Grip op de AI Act

De gids over de AI Act met tips, adviezen en stappenplannen

Joris Hutter, Sander van der Smissen, Lenna Essink, Alfonso Okué
49,50

Artificiële intelligentie ontwikkelt zich razendsnel en opent een wereld aan mogelijkheden. Tegelijkertijd zijn er ook risico's die we onder controle moeten houden. De AI Act is in werking getreden en vanaf 2026 moeten alle organisaties die AI inzetten aan deze wetgeving voldoen. Maar wat is AI eigenlijk en welke verplichtingen volgen er uit de AI Act? Dit boek is voor iedereen die verantwoordelijkheid draagt voor de implementatie van AI binnen de organisatie. Het vertaalt complexe wetgeving naar heldere taal en biedt handvatten om direct aan de slag te gaan.

Koop dit boek

Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt

Patrick Petersen
34,99

Bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie spelen AI-toepassingen en prompts een cruciale rol, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s die specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden zijn. Missie-DNA-prompts zorgen ervoor dat elk stuk content en elke strategie naadloos aansluit bij de kernwaarden en doelstellingen van organisaties. Door het gebruik van doordachte prompts en AI-toepassingen kunnen we relevante marketingcases onthullen en verschillende marketingkanalen effectief combineren voor maximale impact. Prompts voor zoekmachinemarketing verbeteren onze online zichtbaarheid en trekken gericht verkeer aan via zoekmachines.

Koop dit boek

Content & AI

Zuurstof voor je klanten

Antal de Waij
44,99

De wereld van AI en al haar mogelijkheden is op z’n zachtst gezegd overweldigend. Op letterlijk elk thema ontstaan nu AI-oplossingen. In 'Content & AI' neemt Antal de Waij je mee door het hele proces om een contentstrategie te maken voor je klanten. Hiervoor ontwikkelde hij speciaal het Content Marketing Canvas-model. Tegelijkertijd helpt dit boek je ook heel praktisch om elke stap in je contentplan met AI te versnellen en te vergemakkelijken. Hierbij gaat De Waij ervanuit dat je AI wilt gebruiken en niet wilt leren programmeren.

Koop dit boek

Meer weten?

Binnen 10 minuten (vaak eerder) reactie op je vraag?
Stuur mij direct een Whatsapp.

Hero background image