De beste boeken over contentmarketing in 2025

Inspirerende en praktische boeken over contentmarketing, om je marketingkennis bij te spijkeren en je content herkenbaar en onmisbaar te maken.

Hero background image

Waarom boeken in plaats van podcast of video?

Natuurlijk, video's en podcasts zijn handig, maar als je echt iets wilt onthouden, werkt een goed boek nog altijd het best. Even weg van je scherm, geen afleiding – gewoon lekker ontspannen met een inspirerend verhaal of slimme strategieën die je direct kunt toepassen. In deze lijst vind je de beste boeken over contentmarketing in 2025.

Dit is contentmarketing

Hoe met straffe content je business doen groeien

Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf, Michel Libens
39,99

In enkele jaren tijd heeft content marketing zijn imago van shiny new thing afgeworpen en is het one of the gang geworden. Het zijn uitzonderingen die deze techniek niet inzetten. Stilaan groeit het besef dat content marketing meer is. Het groeit uit tot een mindset, die niet enkel past op je blog of in je nieuwsbrief, maar die je kunt doortrekken in je volledige marketing- en communicatieaanpak. In dit boek brengen vier Belgische experts hun inzichten, methodes en bedrijfsgeheimen samen voor een nieuw basiswerk over contentmarketing.

Koop dit boek

101 beïnvloedingstechnieken

De ultieme brainhacks die jouw omzet en conversie verhogen

Nicol Tadema
27,50

Hoe boek je optimale resultaten in een steeds competitievere markt? Invloed is het antwoord. Beïnvloeding is dan ook dé onmisbare skill voor ondernemers, commerciële professionals en marketeers. In 101 beïnvloedingstechnieken ontdek je 101 overtuigende technieken die je helpen om jouw invloed te vergroten en je doelen te bereiken. Dit boek biedt heldere, to-the-point uitleg en is onderbouwd met talloze onderzoeksresultaten. Elk van de 101 hoofdstukken zit boordevol direct toepasbare tips die je meteen in de praktijk kunt brengen.

Koop dit boek

Contentmarketing en community management

Mascha Gerretsen, Irma Machielse
37,95

Steeds meer merken en organisaties houden zich bezig met het ontwikkelen van content en het managen van community’s. Het aantal contentstrategen, contentmarketeers, socialmediamanagers en community managers neemt snel toe. Contentmarketing en community management leert studenten om met een praktische planmatige aanpak in te spelen op de marketing- en communicatie-uitdagingen van nu! Contentmarketing en community management is het eerste, complete studieboek waarin alle processen van contentmarketing en community management in een cyclus worden doorlopen.

Koop dit boek

Jouw contentplan op een bierviltje

Hoe je als zzp'er een bestaan opbouwt met blogs, video's, podcasts en nieuwsbrieven

Bas Hakker
22,00

Stel je bent een hele goede fotograaf, jurist of meubelmaker. Hoe leuk is het dan als je kunt leven van jouw mooie vak? Iedere ondernemer kan met behulp van wat basale marketingprincipes, keihard werken en geduld, een publiek opbouwen en zijn spullen of diensten verkopen. In dit boek vertelt Bas Hakker, zonder de alwetende goeroe uit te hangen of kansloze beloftes te doen, hoe je zelf aan de slag kunt met contentmarketing. En het mooie is dat jouw hele plan voor zo’n leven zonder bazen op één bierviltje past.

Koop dit boek

The Ripple effect

Vergroot de positieve impact van je merk door je narratief krachtig en breder te laten uitdeinen

Joke Claessen
34,99

In The Ripple Effect ontdek je hoe je via de vijf stappen van het Impactnarratiefmodel klassiek merk- en communicatiedenken doorbreekt en maximaal je positieve impact kan laten uitdeinen. Dit boek biedt je achtergrondinformatie, praktische tips, werkmodellen en inspirerende cases om met jouw verhaal meer mensen beter te bereiken. Laat je inspireren om een druppel van verandering te zijn die positieve deining veroorzaakt en zo bijdraagt aan een betere samenleving. Want we kunnen allemaal een positief verschil maken.

Koop dit boek

Online invloed

Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten

Bas Wouters, Joris Groen
29,95

Hoe maak je van kijkers kopers? En van afhakers aanhakers? Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. Psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters leggen haarfijn uit wat werkt, wat niet werkt, en waarom. In dit boek vind je concrete en makkelijk toepasbare richtlijnen, gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring en de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment, zoals Fogg, Cialdini en Kahneman.

Koop dit boek

They Ask, You Answer

Win het vertrouwen van je klant en word de autoriteit van jouw markt

Danielle Navas-Brandt
28,50

Tegenwoordig wordt meer dan driekwart van de aankoopbeslissingen genomen op basis van online gevonden informatie. Als je met je bedrijf wilt groeien, moet je daarom online de autoriteit worden in jouw branche. Hoe win je het vertrouwen van je potentiële klanten? Door al hun vragen te beantwoorden en hun zorgen weg te nemen. Het inmiddels beproefde recept voor deze sales- en marketingstrategie heet They Ask, You Answer. In dit boek lees je waarom het werkt en hoe je het aanpakt in de praktijk.

Koop dit boek

Meer weten?

Binnen 10 minuten (vaak eerder) reactie op je vraag?
Stuur mij direct een Whatsapp.

Hero background image