De beste boeken over marketingstrategie in 2025

Inspirerende en praktische boeken over marketingstrategie. Vind hier hét boek om jouw strategisch marketingfundament zo goed mogelijk te maken.

Hero background image

Waarom boeken in plaats van podcast of video?

Natuurlijk, video's en podcasts zijn handig, maar als je echt iets wilt onthouden, werkt een goed boek nog altijd het best. Even weg van je scherm, geen afleiding – gewoon lekker ontspannen met een inspirerend verhaal of slimme strategieën die je direct kunt toepassen. In deze lijst vind je de beste boeken over marketingstrategie in 2025.

Marketing communicatie strategie

Ko Floor, Fred van Raaij, Margot Bouwman
89,95

Marketingcommunicatiestrategie is al jaren een standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie. Het boek slaagt erin om de voortdurende veranderingen in de wereld van marketingcommunicatie een fundament te geven door de werking en de mogelijke inzet ervan te beschrijven aan de hand van cases uit de praktijk. Centraal staat het marketingcommunicatieplan en het bouwen van sterke merken (offline en online) en het behalen van commercieel succes. Opvallende en recente voorbeelden uit binnen- en buitenland brengen de modellen en stappenplannen tot leven.

Koop dit boek

Stop met Casanovamarketing

En ga voor de perfecte match

Wing Cheung
29,99

Veel MKB-bedrijven slagen er niet in om hun droomklanten binnen te halen, terwijl ze vaak wel de perfecte oplossingen voor deze klanten hebben. Hoe dat komt? Ze doen aan Casanovamarketing! Keer op keer willen B2B-marketeers snel scoren met eenmalige sales als gevolg. Met hun acties en campagnes focussen ze zich vooral op one night stands: ze willen wel de leads maar niet de relatie. Maar niemand wil behandeld worden als een eenmalig pleziertje! Op humoristische wijze leidt Wing Cheung je door het ultieme verleidingsproces: know you, like you, trust you, love you.

Koop dit boek

De retentie-economie

Trouwe klanten als competitief voordeel

Peter Snoeckx
34,99

Het behouden van een klant kost aanzienlijk minder moeite dan het werven van een nieuwe klant. Daarom is het van essentieel belang om klanten aan je organisatie te binden. Ontdek hoe het creëren van succesvolle abonnementen in de markt hand in hand gaat met het leveren van een uitstekende customer experience! Peter Snoeckx toont je aan de hand van zijn praktische aanpak hoe je jouw abonnementen optimaliseert en je klanten tevreden stelt. - Steven Van Belleghem, keynote-spreker, auteur en ondernemer

Koop dit boek

Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie

De B2B groeiformule

Jaap Jacobs, Tim van IJsendoorn
32,99

Je vecht om aandacht en leads. Je leads via campagnes en downloads converteren niet meer. Nieuwe content levert geen nieuwe klanten op. En leads nabellen? Dat frustreert nog meer. Wat doe je dan om toch te blijven groeien? Hoe kun jij stoïcijns groeien zonder ouderwets leads te genereren? Na het lezen van dit boek schuif je alle oude trucjes aan de kant. Want je weet: groeien is een formule. Geen wollige materie, maar keiharde wetenschap. Je krijgt alle handvatten om zelf jouw groeiformule te ontrafelen.

Koop dit boek

Handboek Strategische B2B-marketing

Maximale waarde creëren voor klanten én aandeelhouders

Jean-Pierre Thomassen
44,25

Veel marketing experts stellen dat er geen wezenlijk verschil is tussen B2C en B2B marketing. Maar op strategisch vlak is dat er wel degelijk. Handboek Strategische B2B marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering van B2B marketing. De ene klant is meer koning dan de andere, stelt Jean-Pierre Thomassen in dit boek. Door je klantenbestand te segmenteren op de waarde voor en van de klant, ontstaat een stevige basis om per segment een passende waardepropositie te ontwikkelen.

Koop dit boek

Marketingstrategie

Praktische inzichten voor een succesvol marketingplan

Ruud Frambach, Edwin Nijssen
61,94

In deze nieuwe editie is er meer aandacht voor digitalisering en de effecten daarvan op het marketingplan en de uitvoer ervan. Daarnaast komen de primaire stakeholders in het marketing ecosysteem uitgebreider aan de orde. En is er aandacht voor de rol van secundaire stakeholders als deel van de bredere omgeving van een organisatie. Verder is de vaardighedenanalyse volledig herzien, deze bevat nu concrete checklists voor praktische analyse. Tot slot is de systematiek van de strategiekeuze geüpdatet en gestroomlijnd.

Koop dit boek

Meer weten?

Binnen 10 minuten (vaak eerder) reactie op je vraag?
Stuur mij direct een Whatsapp.

Hero background image