De beste marketingboeken van 2025

Inspirerende en praktische boeken om je marketingkennis bij te spijkeren.

Hero background image

Waarom boeken in plaats van podcast of video?

Natuurlijk, video's en podcasts zijn handig, maar als je echt iets wilt onthouden, werkt een goed boek nog altijd het best. Even weg van je scherm, geen afleiding – gewoon lekker ontspannen met een inspirerend verhaal of slimme strategieën die je direct kunt toepassen. In deze lijst vind je de beste marketingboekenvan 2025.

Marketing de essentie

Philip Kotler, Gary Armstrong
64,95

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: duurzame relaties opbouwen met de klant. Hedendaagse marketing draait om het creëren van klantwaarde en betrokkenheid in een snel veranderende wereld. Marketing, de essentie behandelt de nieuwste inzichten op het gebied van theorie en praktijk. Het plaatst het vakgebied in een innovatief kader, waarin marketing wordt gezien als de kunst en de wetenschap van het creëren van waarde voor de klant om daar waarde van de klant voor terug te krijgen.

Koop dit boek

De kunst van een overtuigend marketingplan

Bouwstenen voor de marketingpraktijk

Paul Blok, Ment Kuiper
34,95

Dit boek brengt het maken van een marketingplan terug tot de essentie: diagnose, strategie, planning en uitvoering. Het presenteert de verschillende bouwstenen van die fases op een toegankelijke manier en biedt een duidelijke handleiding bij het opstellen van (onderdelen van) een marketingplan. Zo leer je hoe en wanneer welke bouwstenen het beste kunnen worden ingezet. Het is een werk dat helpt om een overtuigend marketingplan te bouwen dat aansluit bij het onderliggende marketingvraagstuk en past bij de behoeften van de gebruikers van het plan.

Koop dit boek

Inclusieve marketing

Een no-bullshit gids

Hamza Ouamari
32,00

Bereid je voor op een stevige realitycheck. Hamza neemt je mee op een ongefilterde reis door de wereld van inclusieve marketing en communicatie. Verwacht geen gladgestreken succesverhalen of oppervlakkige tips. Dit is de rauwe realiteit van vallen en opstaan, doorspekt met zijn eigen ongemakkelijke ervaringen. Dit boek is voor marketeers en communicatieprofessionals die het aandurven om buiten de gebaande paden te denken. Inclusieve marketing is niet zomaar een buzzword, het is een keiharde, strategische keuze om echt iedereen te bereiken – niet alleen de populaire kids op het speelplein.

Koop dit boek

De Ritchie Story

Een marketing verhaal dat bruist van lef in een competitieve markt

Jan Verlinden
34,99

Een marketing verhaal dat bruist van lef in een competitieve markt. Ritchie is een traditioneel Belgisch limonademerk op basis van een oud familierecept. In dit boek lees je hoe je een merk kunt (her)lanceren in een zeer competitieve markt. Jan Verlinden deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en zijn geloof in de kracht van een scherp gefocuste marketingmix om het merk helder te positioneren. Hij maakt het kleine merk bekend via product placement in succesvolle tv-programma's.

Koop dit boek

Nima Marketingfacts Jaarboek 2025

Handboek voor marketingprofessionals

Marketingfacts
35,00

Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 is een handboek en een naslagwerk over marketing. Van Marketinganalyse tot Customer Experience, van Design tot Data Analytics en AI. Iedere editie van het Jaarboek is een aanscherping en verbetering van de vorige. Dat maakt dit boek het meest actuele boek over marketing. Geen boek dat je van cover tot cover leest, maar een serie bondige hoofdstukken en hot topics die samen de essentie van marketing omvatten.

Koop dit boek

Handboek Marketing 4.0

Digital, data-driven, direct

Paul Postma
41,50

Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm. 'Handboek Marketing 4.0' beschrijft deze ontwikkeling, en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

Koop dit boek

Meer weten?

Binnen 10 minuten (vaak eerder) reactie op je vraag?
Stuur mij direct een Whatsapp.

Hero background image