De beste boeken over customer journey en klantfocus in 2025

De ideale klantreis is de ultieme focus voor iedere marketeer. Maar hoe maak je die? En wat moet je er allemaal voor doen? Je leest het in deze boeken over de customer journey.

Hero background image

Waarom boeken in plaats van podcast of video?

Natuurlijk, video's en podcasts zijn handig, maar als je echt iets wilt onthouden, werkt een goed boek nog altijd het best. Even weg van je scherm, geen afleiding – gewoon lekker ontspannen met een inspirerend verhaal of slimme strategieën die je direct kunt toepassen. In deze lijst vind je de beste boeken in 2025 over de customer journey en klantfocus.

De klant energieke organisatie

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Sonja Stalfoort
36,99

Sonja Stalfoort neemt je mee in de wereld van klant-energie. Met een helder stappenplan leert zij je hoe je de feedback en informatie die klanten geven kunt integreren in de gehele organisatie. Een stroomschema maakt in één oogopslag duidelijk waar de knelpunten zitten en energie weglekt. Het gaat er dan om aan de juiste knoppen te draaien en de energie volop te laten stromen.

Koop dit boek

Relatietherapie voor klantliefhebbers

Werken aan een duurzame en betekenisvolle relatie met je klanten

Harald Pol
29,99

De huidige transitie naar een duurzame en digitale samenleving vraagt om een nieuw soort relatie tussen organisaties en klanten. Niet een relatie waarin beide partijen proberen er het beste voor zichzelf uit te halen. Ook geen relatie waarin de een bepaalt wat er gebeurt en de ander dat maar moet volgen. De huidige tijd vraagt om partnerships: zorg voor elkaar en de omgeving. Relatietherapie voor klantliefhebbers laat met veel praktijkvoorbeelden en tips zien hoe je als organisatie kunt werken aan een duurzame en betekenisvolle relatie met je klanten.

Koop dit boek

Klantsignaalmanagement

Stap voor stap naar een meetbare klantbeleving

Zanna van der Aa
24,95

In Klantsignaalmanagement loodst Zanna van der Aa je door alle stappen die nodig zijn om klantbeleving succesvol op de kaart te zetten. Met een sterke combinatie van theoretische onderbouwing en pragmatische toepassing biedt zij inspiratie door middel van praktijkcases, tips en trucs en lessons learned. Kernpunt van het succes van haar methode is meetbaar resultaat en daarmee het financieel zichtbaar maken van de voordelen voor de organisatie.

Koop dit boek

Marketing Design met Customer Journey Mapping

Eveline van Zeeland
43,90

Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed te kunnen ontwerpen, je wel verdiepen in de klant en in de context. Dat verdiepen in de klant doen we door middel van Customer Journey Mapping en het in kaart brengen van de context doen we door middel van diverse contextscans. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek dus wat meer de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing.

Koop dit boek

Customer journey optimalisatie

Hoe je relevanter wordt voor klanten

Rob Luif
32,99

Er valt veel te winnen als je de klantreis naar jouw verkooppunt optimaliseert. Dit boek laat zien wat belangrijke voorwaarden zijn voor een optimale klantreis, waardoor de klant steeds weer voor jou kiest. Het draait erom dat je relevant bent en gemak biedt. Om relevant te zijn, moet je je doelgroepen kennen en je merkbeleid aanscherpen. Gemak ervaart de klant als de klantreis vloeiend verloopt. Met een omnichannel omgeving zorg je daarvoor.

Koop dit boek

Basisboek Customer Journey

Een inleiding in het vakgebied

Stephan van Slooten, Berry Veldhoen, Wilfred Achthoven, Joep van Rensch, Bart van Ratingen
44,95

Via praktische technieken en tips biedt het boek inzicht in hoe klantbeleving en Customer Journeys kunnen worden ingezet om optimale resultaten te behalen, voor de klant en voor de organisatie. Er is aandacht voor de manieren waarop organisaties een emotionele connectie kunnen maken met klanten en medewerkers. Studenten leren vanuit de reis van de klant te kijken, denken en doen. Het boek bevat inspirerende praktijkcases van bekende merken

Koop dit boek

Customer Experience, van cult naar cultuur

Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoe

Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan
29,95

Dit boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt. De aanpak is gebaseerd op grondig onderzoek van de auteurs naar de ervaringen van experts en organisaties die succesvol werken met het Service Excellence gedachtegoed. Dat gedachtegoed beschrijft wat nodig is om klantbeleving organisatiebreed te ontwikkelen. Het mobiliseert de volledige organisatie voor CX en maakt haar blijvend klantgedreven.

Koop dit boek

Meer weten?

Binnen 10 minuten (vaak eerder) reactie op je vraag?
Stuur mij direct een Whatsapp.

Hero background image